Caritas Polska pragnąc przyjść z pomocą osobom niedożywionym i głodnym, od lat prowadzi kampanię społeczną „Kromka Chleba Caritas”. Ma ona na celu nie tylko gromadzenie środków pozwalających na zakup żywności dla biednych, ale przede wszystkim uwrażliwienie całej naszej społeczności na problemy bezrobotnych, bezdomnych, ubogich. Chodzi o to, aby ubóstwo nie było powodem wykluczenia społecznego, poniżenia i odrzucenia.
Celem kampanii jest pozyskanie funduszy na działania pomocowe skierowane do najuboższych. Kampania posiada wymiar edukacyjny i ma zachęcać do podejmowania konkretnych działań na rzecz ludzi zagrożonych wykluczeniem. Jest odpowiedzią na zwiększającą się w Polsce liczbę rodzin ubogich, szczególnie rodzin wielodzietnych. Pieniądze pozyskane przed parafie oraz diecezje w ramach kampanii są przeznaczone na dożywianie dzieci, dofinansowanie funkcjonowania świetlic socjoterapeutycznych, pomoc doraźną osobom bezdomnym, zapewnienie im wyżywienia i lekarstw, pomoc indywidualną dla osób biednych, emigrantów, wsparcie kobiet i dzieci dotkniętych przemocą w rodzinie. Ponadto Caritas Polska zebrane przez siebie środki przekaże na realizację projektu „Spiżarnia Caritas”.

Patroni medialni


1_tvp1
2_niedziela
3_plusradio